3 Ocak 2022 Pazartesi

İlk 3 Liralık Simidim

Daha önce aldığım 2,5 liralık simitlerden farklı görünmüyor ilk 3 liralık simidim, tadı da aynı, her zaman aldığım yerden aldım zaten. Bir önceki gün de almıştım, pastanedeki kız bundan sonra simit 3 lira olacak demişti, gazetelerde falan da yazıyordu. Bir simide 3, iki simide 6 lira vermeye psikolojik olarak hazırdım yani ama hoş değil tabii.

Aynı dönemde başka bir sürü şeye de zam geldi, aylardır marketlerden hayretler içinde çıkıyorum,bazen alışveriş fişine bakıp o kadar parayı neye verdiğimi anlamaya çalışıyorum ki ben pek yapmam bunu. 

Simidin bir kısmını krem peynirle, bir kısmını tereyağı - bal karışımına bandıra bandıra yedim. Seviyorum ama çok sık yememeye çalışıyorum, lezzetli şeylerin çoğu gibi bu da faydalı gıda kategorisine girmiyor, üstüne kalorisi de yüksek. 100 - 110 gramlık 1 adet susamlı simidin kalorisi en az 300 kalori galiba, şöyle bir baktım da farklı kaynaklarda farklı rakamlar var. 


Hayat pahalı, şimdilerde iyice pahalı, Allah kimseyi çocuklarına simit, çikolata falan alamayacak durumda bırakmasın. Bunların temel gıda maddeleri olmadığını biliyorum ama çoluk çocuk ister yani, alamamak da koyar insana. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder