3 Nisan 2021 Cumartesi

Ev Yapımı Erişte (Öznur - Filiz Prodüksiyon)



Ne zamandır yüz vermediğim "Benim Sözlüğüm" isimli blogum için mis gibi bir konu bulduğumu düşündüm Öznur - Filiz yapımı ev yapımı erişte fotoğraflarını görünce. Hemen değil ama.























Başlangıçta bir bakıp sildim aslında,
evde erişte yapmak benim uğraşacağım bir iş değil, ama sildikten 5 dakika sonra pişman oldum. Hemen Öznur'a yazdım, sağ olsun geri çevirmedi beni. Dizi dizi fotoğraflar yolladı, istek üzerine birkaç tane daha çekti ve tarifi de verdi. 

Ev yapımı erişte yapmak için erişte makinesi kullanmak işi kolaylaştırıyor bu arada. Varmış öyle bir şey, ben ilk defa duyuyorum. Mutfak işleriyle hiçbir zaman çok yakın olmadığımdan "tencere nedir, ne işe yarar, bardakla ne içilir?" gibi daha basit konuları bilirim ben. Neyse, işte erişte hamuru malzemeleri:

15 adet yumurta

750 ml su

750 ml süt

Tuz

Bu hamurun oldukça sert olması gerekiyor. Hamuru hazırladıktan sonra elle aşağıdaki gibi parçalar açılıyor.


Bunlar aşağıda gördüğünüz makarna makinesi ile 3 kere işlem gördükten sonra uzun ince bir hal alıyorlar.




Bunları böyle yaydıktan sonra arada bir kurumaları için ters çevirmek gerekiyor. 2 saat kadar sonra kurudukları zaman da bıçakla kesiyorsunuz.





İşte bu kadar. 

Öznur; elinize sağlık, ne güzel malzeme oldu bana da, tekrar teşekkür ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder