22 Kasım 2020 Pazar

Yağ Çeken Hafif Yanık Yumurtalı Ekmek

Yağ çekmeyen yumurtalı ekmek tariflerindeki "Ekmekleri az miktardaki kızgın yağa atın" tavsiyesine uymadığınız zaman ortaya çıkan şey olduğunu tahmin ediyorum. Düşündüm düşündüm başka bir şey bulamadım, hatayı orada yaptım sanırım.

























Yağ fazla kaçtı, dilimleri de yeterince kızmadan attım içine, böylece ortaya
yağ çeken yumurtalı ekmek tadında bir şey çıktı, üstüne ekmeklerin bir kısmı hafif yanık da oldu.




Sevcan'ın yaptığı Fransız tostu gibi olması lazımdı hesapta bunun ama ne yalan söyleyeyim alakası yok yani, o çok daha lezzetli idi. Öyle çok kötü de değildi ama, ekmek dilimlerinin arasına kağıt havlu koydum, o yağını epey emdi. Çay eşliğinde yedik kızımla beraber.


Yumurtalı ekmeğin nasıl yapıldığına gelince, çok basit; 2 - 3 tane yumurtayı, yapacağınız miktara göre daha fazla da olabilir, bir kaba  koyduktan sonra üstüne baharatlar ekliyorsunuz. Tuz, kekik, karabiber, toz kırmızı biber, acı seviyorsanız pul biber; gibi. Sonra hepsini güzelce çırpıyorsunuz.


Bazı tarifler de süt ve un da ekleniyor, Sevcan kullanmamıştı ama ben kullandım bu çalışmamda. Sonra, ekmek dilimlerini bu karışıma iyice bandırıp kızgın yağın içine atarak arkalı önlü kızartıyorsunuz. Fırında da olur herhalde, ben bir kere de öyle yapıcam. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder