24 Aralık 2022 Cumartesi

Yatırım Dedektifi Murat

 


Yatırım yolunda karşıma çıkan en iyi, en değerli rehberlerden biridir Yatırım Dedektifi Murat. Liste yapacak olsam en başa koyarım, bu konuda dikkate aldığım başka kişiler de var ama en başlarda Murat vardı, hala da var.

İnternet ortamında ilk karşılaştığımız zamanlarda daha az yoğundu, o sıralarda çok şey öğrendim kendisinden. Artık sosyal medyada daha aktif olduğundan daha yoğun ve muhtemelen daha yorgun. Ama Twitter ve Youtube'da kaydettiği ilerlemeden memnun oluyorum. Bunu çok istemiştim. Bence ciddi bir potansiyeli vardı ve bunu daha fazla kişiyle paylaşmayı denemesi gerekiyordu. Böyle şeylerin bazı bedelleri oluyor tabii ki. Daha fazla zaman, daha fazla emek, sinir bozucu sorular ve tepkiler vs. 


Tercih etmediği birkaç şey dışında her türlü yatırım ürünü hakkında analiz yapan biridir. Banka hissesi almaz ve analiz etmez mesela, bir de turizm hisseleri miydi neydi? Bunların dışındaki hisse senetleri, ons gümüş, gram gümüş, ons ve gram altın, ons ve gram platin, btc, dövizler, pariteler hakkında isabetli analizleri vardır. 

Yatırım sepeti oluşturmak, parçalı işlem yapmak, nakiti bitirmemek gibi önemli konularda ondan öğrendiklerim sayesinde birçok küçük yatırımcının yaptığı belli başlı hataları yapmadım veya çok sıkıntıya düşecek derecede yapmadım. 

İchimoku indikatörü hakkında ilk bilgileri ondan aldım. YouTube'daki Kıvanç Özbilgiç ve Kanaliz hesaplarının teknik analiz çalışmak için iyi kaynaklar olduğunu ilk ondan duydum. Yanlış hatırlamıyorsam bana tavsiye ettiği ilk video Mum Çubuklarının Tılsımı idi (Adil Altaş), geçenlerde ben de birine linkini attım.

Borsada yatırım yapmaya başladığım zamanlarda etrafımda böyle biri olmasını büyük bir şans sayıyorum. Böylece, ileri derecede acemi olduğum halde, "borsa beni mahvetti, girmez olaydım" gibi şeyler söylemek durumunda kalan biri olmadım. Borsada o hallerime göre çok daha bilgili, rahat ve güvenliyim artık. Yatırım Dedektifi Murat bunun böyle olmasında büyük bir payı olan biridir. "Borsa kumar değil, sen kumarbazsın" lafını da geçtiğimiz aylarda ilk defa ondan duydum. Çok beğendim, bu konuda bir yazı yazarım belki.

Bugünlerde borsaya hücum gibi bir durum oldu sanırım ve tanıdığım birkaç kişi ellerindeki gram gümüşleri mesela, tamamen satıp bist'e geçtiler. Ben borsanın getirisinden gayet memnun olduğum ve bunu en iyi yatırımım olarak gördüğüm halde böyle bir yola sapmadım. Yatırıma ayırabildiğim paranın büyük kısmı borsada ama sepetimde emtia da var. Böyle öğrendim, mantıklı buldum, böyle yaptım. Böyle de devam etmek niyetindeyim. 


Borsada Murat'ı daha çok dikkate alsaydım daha da iyi durumda olurdum aslında. 22 aydır borsadayım ben. Korka korka ve çok az bir parayla girdim ama memnun kaldıkça artırdım rakamı. İlk başlarda küçük bir kazançta sattığım bazı kağıtlar sonraları uçuşa geçti. 

Bu da bana iyi bir ders oldu. Zaman içinde bu türden hatalarım çok azaldı. Biraz teknik analiz çalışmış olmanın da katkısıyla, daha güvenliyim artık. "Usta desteği" dediğim şeye hala ve kesinlikle ihtiyacım var. Ama artık tavsiye edilen bir yatırım ürününü durumuna kendim de bir bakıyorum. Böylesi daha iyi oluyor. Hatta bir süredir, arada bir, kendi tercih ettiğim bir şeyler çok zaman geçmeden olumlu sonuç veriyor. Hoşuna gidiyor insanın. 


Yardıma, desteğe ihtiyacım hala var, hep var. Murat gibi, tanıdığım ve saygı duyduğum, beğendiğim başka birkaç analizci gibi kişilerin seviyesine çıkmak kolay değil. Çok çalışmak lazım. Ama ben de artık kendimi idare edecek, kendime yardımcı olabilecek seviyeye geldim. 

Başlarda tam bağımlıydım, hiçbir şey bilmiyordum. O süreçte karşınıza güvenilir, akıllı, bilgili, kendine hakim, iyi niyetli ve bildiklerini paylaşan - öğreten insanlar çıkması çok önemli işte. Ben o açıdan çok şanslıyım. Zaman içinde yarı bağımlı hale geldim, o da çok iyi oldu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder