9 Mart 2022 Çarşamba

Hasan Abi'nin Borsada Uzun Vade Anlayışı



Tee ne zamandır yazmayı düşündüğüm bir konu Hasan Abi'nin borsada uzun vade anlayışı; şimdi baktım da Murat konuyu bana 11 Mayıs 2021'de anlatmış, ben anca yazıcam. Hasan Abi enteresan bir uzun vadeli yatırım anlayışı olan biri; 1 saati kısa, 2 saati orta vade olarak kabul ediyormuş, uzun vadesi de 4 saatmiş. 4 gün elinde tuttuğu kağıt için evladiyelik hisse diyormuş.  Birinin ona uzun vadenin böyle bir şey olmadığını anlatması lazım ama bana düşmez, hem tanımıyorum kendisini zaten, Murat5635 tanıyor, onun Hasan Abisi. 

Murat da inanır bist'de uzun vadeye. Aslı vardı bir ara, bir yatırım sitesinde tanımıştım, "Bana 9 ay için uzun vade diyorlar, gülüyorum" diye yazmıştı. Büyük yatırımcılar 10 yıllık plan yaparmış borsada. Genç insanlar iyi kağıtlarla bunu göze alabilir ve almalı da bence. 10 yıl olmasa da, ne bileyim en azından 2 - 3 yıl.


Kendi adıma, şimdiye kadar 13 ay, bunun yarısı acemilik dönemi, bir sürü gereksiz al satlar falan da yaptığım bir dönem (Bunun faydadan çok zararını gördüm, arz ederim) ama şimdiden sonrası için bazı kağıtlarımı en az 2 yıl daha tutmaya kararlıyım. Ereğli mesela, Enka, Vesbe, Otkar, Thy, Sasa, Nuhcm, Link olabilir, Naten belki; daha tam belirlemedim. 


Murat5635 geçenlerde bazı kağıtların 10 yıllık performansları hakkında bir bilgiler verdi, görseniz  borsada uzun vadeci olmak istersiniz, o kadar şahane. Ama sağlam kağıtları doğru yerlerden almak, sepet yapmak, sabır göstermek, nakit varlığı bitirmemek, sepette temettü hisseleri varsa fırsatlardan faydalanmak, endeksle ilgili destek direnç rakamlarını takip edip gerektiği zaman kâr realizasyonu yapmak ve sonra alttan alımla lot arttırmak, düşüşlerde paniğe kapılmamak, fenalık geçirmemek, gerektiği zaman belli bir zararı göze almak...böyle bir sürü detay var; biraz olsun anlamaya çalışmak lazım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder