20 Ocak 2020 Pazartesi

2 Arpacık Soğanı Arasındaki 7 Farkı Bulmak


İki farklı marketten aldığınız iki arpacık soğanı, daha doğrusu iki paket arpacık soğanı boyut olarak birbirlerinden ciddi derecede farklıysa aklınıza gelebilecek bir şey.




















Ben çok da şey yapmadım aslında, konuya dikkatimi çeken kızım oldu. Alışveriş için markete girdik, arpacık soğanı da aldık, eve gelince bunun üstünde yazan şey olmayabileceğini söyledi. Haklıydı da, daha çok standart yemeklik soğanın küçük boyutlu olanına benziyorlardı.



Çocuum "Almışken kullan bence" dedi ama ben ayar olmuşum soğanlara bi kere, en azından planladığım yemekler için daha bir özüne uygun modellerini almam lazım. Ertesi gün çıkıp hakkaten arpacık soğanı olanlarından aldım.


Bu konu fikri de işte o zaman aklıma geldi. Ne iş yapıyorsanız aklınız o yönde gelişmeye başlar, de mi? Bu durum makale yazarlığı için de geçerli tabii. Yazdıkça, öyle umuyorum ki daha iyi yazıyorumdur ama asıl söylemek istediğim şu: Her şeye bir konu fikri olarak bakma eğilimim artıyor, elimden uçanla kaçan kurtuluyor artık, o derece.


Bu şeylerin ortak noktalarından söz etmek gerekirse, ikisinin üstünde de arpacık soğanı yazıyor. Bunun dışında, lezzetleri farklı değildir tabii. Ağırlıkları da birbirine yakın; biri 500, diğeri 474 gram.


Ama aynı şey değiller işte. Boyutları apaçık bir şekilde farklı. Her bir paketteki soğan sayısı arasında da ciddi bir fark var tabii bu durumda. Arpacık soğanı olanlar 55 tane, küçük kuru soğan olanlar ise 15. Gördüğünüz gibi ayrı ayrı tabaklara koyup saydım üşenmeden, oradan biliyorum. Tahmini yazacaktım ama sonra böyle yapmaya karar verdim. Ama içinde 15 tane olan paketin üstünde küçük kuru soğan diye yazmıyor, bunu bir kere daha şey yapmak isterim. 

Diğer bir fark üretici firmaların farklı olması. Şerit formundaki etiketleri de aynı değil. O açıdan fotoğraf çekmedim ama birinin üstündeki etiket sarı beyaz, diğerininki turuncu beyaz. 

Kalan  farkları da siz buluverin, bulamazsanız da hayal gücünüzü falan çalıştırıp uydurun. Sanırım bunu ben de becerebilirim ama şimdi başka bir yazıya devam etmem lazım, buna ayırabileceğim mesai bitti. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder