31 Temmuz 2019 Çarşamba

Nuran'ın Şeftali Marmeladı


Her eve lazım bir şeftali marmeladı türü ama benim evdekini kimseye veremem, bana lazım. Birazını Belgin'e verdim ama o başka, Belgin'in hayatımdaki yeri özeldir.

























Nuran bir kavanoza koydu bunu, Samsun'dan Gebze'ye dönerken götürmem için sarıp sarmaladı. Ben salak olduğum için neredeyse reddediyordum, "Bavulda bunu mu taşıycam?" falan ama iyi ki ısrar etmiş, iyi ki taşımışım. 


Nuran'ın şeftali marmeladı yaptığı gün marmelat ocakta pişerken bir yandan da dışarıya çıkmaya hazırlanıyorduk. Bir ara bir feryat etti, marmelat yanıyormuş neredeyse. Gittim ben de baktım, yandığı falan yok, az bir şey dibi tutmuş. Ama sonuçta öyle güzel olmuş ki"Sen bunu her yaptığında biraz dibini tuttur" dedim. Benim için mesele değil bu, ocakta yemek olduğunu unutup yemeğin dibini tutturmakta üstüme yoktur. Doğal olarak yapabiliyorum ben bunu, içimde var.


Şeftali Marmeladı Tarifi

Marmelatın tarifini de aldım Nuran'dan. Hemen geliyor:

Malzemeler:

1.5 kilo şeftali (Biraz sert olmalı)
1 kilo şeker 
3 - 4 damla limon

Yapılışı:

Şeftalileri kabuklarıyla beraber rendeleyip tencereye koyun. (Lezzet versin diye soymamayı tercih etmiş.)

Şekeri de ekleyip yarım saat kaynatın.

3 - 4 damla limon suyu ilave edin.

5 dakika daha kaynattıktan sonra ocağı kapatın.

Mesajın sonuna "Çok harlı olmasın, kısık olsun, yoksa yanıyor" diye yazmış ama yanma değildi o, dediğim gibi, dibi tutmuştu. Gayet de güzel olmuş, ekmeğe sürüp lüp lüp götürüyorum, hatta bir iki kere kaşık kaşık götürdüm. İnsanın marmelat yapıp kendisine veren arkadaşları olması da ayrıca şahane. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder