11 Haziran 2019 Salı

Buz Gibi Dereotlu Cacık


Yaz mevsiminde bazı yemeklerin en iyi eşlikçisi bence. Birkaç gündür bende kalan arkadaşım Arzu ile et yemeğinin yanına ne yapsak diye düşündük ve buz gibi dereotlu cacık yapmaya karar verdik. Kararı beraber verdik ama cacığı Arzu yaptı. Kendisine buradan bir kere daha "Eline sağlık" demek istiyorum.




















Koyu bir cacık oldu, ben öyle seviyorum, gayet de güzeldi. Arzu onu yaparken bir dereotlu cacık tarifi yazısı yazayım diye fotoğraflar çektim. Hazır olunca içine buz kalıpları attık.




Malzeme miktarları cacığın ne miktarda, ne yoğunlukta olmasını istediğinize göre değişir tabii. Biz böyle yoğun, koyu bir şey istemiştik, öyle de oldu. Dereotunu bol kullandık, daha azını tercih edebilirsiniz.

Malzemeler:

5 adet salatalık
4 baş sarımsak
Yarım demet dereotu
Yoğurt (600 gramlık bir kase yoğurttan 1 su bardağı ayırdı, kalanı kullandı.)
Tuz

Yapılışı:

Salatalıkları küçük küçük doğrayın. (Ben rendelerim ama Arzu böyle yaptı.)



Sarımsakları da salatalıkların üstüne küçük küçük doğrayın ve ikisini karıştırın.



Yoğurdu da ilave edip hepsini karıştırın. Sonra biraz tuz koyun.


Kıyılmış dereotunu da ilave edip hepsini güzelce harmanlayın. 



Ve işte tüketilmeye hazır bir miktar bol dereotlu koyu cacık


Çok soğuk olmasını istiyorsanız biraz da buz ekleyin.


Ve kaşık kaşık götürün. Afiyet olsun. Sıcakta bir güzel gidiyor ki.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder