14 Nisan 2019 Pazar

Başkasına Ait Fikirleri Kendi Fikrin Gibi Sunmak


Az önce, kişisel gelişim uzmanı olduğunu ifade eden birinin yaptığını fark ettiğim şey. Günlük yaşamda daha mutlu olmak hakkında bir yazı yazıyorum, o sırada fark ettim bunu. İngilizce bir kaynaktan yararlanıyorum, arkadaş da aynı kaynaktan yararlanmış. Aradaki fark şu ki ben yazımın sonuna "Daha bir sürü yöntem vardır tabii şekerim ama ilk etapta aklıma bunlar geldi" diye bir şey ekleyecek değilim, ama o bunu yapmış. Başkasına ait fikirleri kendi fikrin gibi sunmak başlığı o anda aklıma geldi ve o yazıyı bırakıp, 3 haftadır boynu bükük bir şekilde içerik girmemi bekleyen bu bloga daldım.



















Uzmana acayip sinir oldum, sen yaşam koçluğu tarzında işler yapan biri olarak bunları hiçbir yere bakmadan da yazabilirsin. Öyle bir unvanım ve iddiam olmadığı halde, ben de yazabilirim hatta. Metni neredeyse aynen çevirip bunların kendi ürettiğin fikirler olduğunu iddia etmek de nedir?

Bu görülmemiş, duyulmamış bir şey değil gerçi. Bazen bir profesörün, bir doktorun başkasının akademik araştırmasından kopya çektiğine dair iddialara denk geliyor insan, oluyor böyle şeyler. Fakat arkadaş 3 paralık mevzu için buna nasıl tenezzül etmiş anlamadım. Klasik lise mezunu ve hiçbir şeyin uzmanı olmayan bir insan olaraktan benim rahatlıkla yazabileceğim bir konu bu, senin feriştahını yapabilmen lazım.

Tebrik ediyorum, gerçekten. Kendimi de salak ilan ediyorum. Çünkü, ben n'apıyorum, aynen çevrilmişi de var diye baya özgünleştirmeye çalışıyorum ve bir şeyler söyleyebileceğim bir konu olduğu için araya kendi cümlelerimi de katıyorum; bir sürü zaman kaybı. Halbuse, değiştir o çevirinin birkaç kelimesini, yayınla gitsin. Elimin kiri.

Yok ama. Ben yine kendi yolumdan devam edicem. İki müşterisinin de güvendiği ve kendi bloglarını açmadan önce daha fazla müşterisi olan bir makale yazarı ve içerik editörü olarak, o güveni bu şekilde kazandım.

Neyse, böylece blog için bir konu çıkmış oldu. Daha bir sürü var aklımda gerçi de, işte, zaman ayıramadım. Canım blogum. Yine gelicem, üzülme.

1 yorum:

  1. Ben de bazen ceviriden yapayim diyorum sonra bubda bir sey yok ben kendim de yazarim deyip yaziyorum. Egitim almis uzman olmus kisilerin zaten yapabilmesi lazim 😄

    YanıtlaSil