30 Aralık 2019 Pazartesi

Nuran'ın Eminönü Saray Muhallebicisine Getirdiği Şeftali Marmeladı


En az beni Samsun'daki evinden evime uğurlarken verdiği şeftali marmeladı kadar lezzetli bir şeydir. Ev yapımı marmelat bu tabii, Nuran benim gibi değildir, böyle şeyleri marketten almaz, oturur kendi yapar.




















Geçende buluşacak olduk, mekan Eminönü Saray Muhallebicisi idi, gittim karşısına oturdum, az sonra çantasından çıkarıp masaya bunu koydu. Sarı kapaklı bir kavanoza doldurmuş, ağzını da bi güzel kapamış, getirmiş. Bir öncekini nasıl bayıla bayıla yediğimi unutmamış kurban olduğum.



 Marmeladımı alıp eve geldim, ertesi gün falan galiba, Nurşen geldi, o da kek getirmiş. Eve geldiğim gibi bir kahvaltı tabağına alıp o sırada tadına bakmamı saymazsak marmeladın açılışını kekle yaptım.





Ondan sonra, bir tanesi az önce olmak üzere iki - üç kere de şeftali marmeladı - beyaz peynir ve ekmek üçlüsünü denedim. Çok hoşuma gitti. Peynir yağlı ve biraz da tuzlu, ekmek de UNO otantik tava ekmeği  - seviyorum ben onu. 


Normalde marmelat - reçel türü bir şeyi tereyağ ile yemeyi tercih ederim ben. Bunu peynirle deneyeceğim tuttu, beğenince yine öyle yedim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder