5 Aralık 2019 Perşembe

Gebze Cuma Pazarından Fular Niyetine Aldığım Eşarp ve Kombin Fikirleri


Buna Hamide bakıyordu aslında. Kendisi başını örten bir kadındır ve her hafta yandaki eşarp - tülbent - bone falan filan tezgahına ne var ne yok diye bir göz atar, bazen almayı düşündüğü bir şey için bana da fikir sorar. Yine öyle bir zamanda baktığı bir eşarbı fular olarak kullanabileceğimi düşündüm birden. Fular kullanma alışkanlığı olan bir insan değilim aslında ama bu şey bana özellikle mavi kot pantolon ve düz renk üstle beraber çok iyi gider gibi geldi. Mis gibi etnik desenli mavi fular, arada bir kullanırım dedim. 20 liraya aldım bu arada.




















Bunu alıp eve geldikten bir iki gün sonra galiba, masamda oturmuş yazı yazıyorum, durduk yerde bir fularlı kombin fikirleri oluşturma fikri geldi aklıma. Elimdeki işi bırakıp başka bir şeye dalmak adetimdir zaten, ben de böyle eğleniyorsam demek ki. Bazen sinir oluyorum bu yönüme ama. Neyse işte, böylece yazı yazdığım masadan kalktım ve pencerenin önündeki küçük masanın üstünde çalışmalarıma başladım.



Önce bol paçalı koyu mavi kot pantolon, V yakalı açık bej kısa kazak ve krem rengi spor ayakkabılarla bir araya getirdim fuları. Bence gayet güzel oldu.


Sonra orta kahve tonunda bir kazakla değiştirdim bej rengi kazağı, yine krem rengi ama daha eski bir spor ayakkabım vardı, onları koydum. O da fena olmadı.


Son olarak da açık bej kadife pantolon, kahverengi kazak ve krem rengi spor ayakkabı şey yaptım. 

İçinden kırık beyaz - krem - kahve tonları geçen bu kilim desenli mavi fular renkleriyle de, deseniyle de bana hitap ediyor, kullanırım ben bunu. 





Sadece fularlı kombin fikirleri oluşturmakla kalmadım bu arada, salondaki birkaç dekoratif mumla da bir araya getirdim fularımı.


Mumları dik koydum, devirdim, bir oraya - bir buraya yerleştirdim ve fotoğraf çektim bir süre. Bu konuda daha yaratıcı olabilirdim aslında ama diğer masada başka bir yazı işi yarım bırakılmış bekliyordu ve en yakında bunlar vardı.





Ve bu fular bir yazı konusu olmalıydı tabii ki, daha alırken öyle olacağını biliyordum, evde fotoğraflar çekerken de öyle. Şanslı bir eşarp - fular sayılır aslında kendisi çünkü aylarca, bazen birkaç yıl boyunca bir klasörün içinde bekleyen böyle konularım vardır benim. Bunu 1 ayın içinde yazdım. Hatta bitirdim. Yayınlamak üzereyim. 

Az sonra dışarı çıkacağım, yolda da mutlaka üç beş tane yazı konusu bulurum. Hep öyle oluyor, yıllardır makale yazarlığı yapmakla ilgili bir şey bu sanırım. Aklıma gelenlerin bir kısmını unuturum, bazılarını not alırım - özellikle de bunu ille de yazayım diye düşünürsem ve bir süre sonra yazarım. 

Böyle işte...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder