27 Ocak 2019 Pazar

Kitap Manyak Bir Şey


Aylar önce İstanbul Göztepe civarında, Gözcübaba semtindeki bir inşaatın duvarında gördüğüm bir yazı. Bunu yazanla aynı fikirdeyim, kitap manyak bir şey; insanın hayatına çok şey katıyor. Öğretiyor, eğlendiriyor, kafanı dağıtıyor, oyalıyor; daha ne yapsın rica ederim?



















Çocukluğumdan beri severim okumayı ben, bir sevdin mi bir daha kopamıyorsun zaten. Yola çıkıyorsun, çantanda kitap, tatile çıkıyorsun, bavulunda kitap - veya gittiğin yerde aradığın ilk şey kitap oluyor. Bir deniz tatili sırasında güneşlenirken dergi - kitap okumak çok keyiflidir benim için mesela. Otobüste hoşuma gitmiyor ama metroda ve vapurda da okurum. Son zamanlarda dışarıya çıkarken mutlaka bir İngilizce hikaye kitabı atıyorum çantama, birkaç tane aldım, İngilizce'min ilerlemesine baya katkısı oluyor, kaç sayfa okusam kardır diye düşünüyorum.


Çevremde hemen hiç kitap okumayan bir sürü insan var, onların çok şey kaçırdıklarını düşünüyorum ama kendileri öyle düşünmüyorlardır tabii - bilmediğin zevkin eksikliğini de hissetmezsin. "Sevemedim bir türlü" falan diyenler oluyor ama kendilerine hitap edecek kitap türlerini bulabilselerdi severlerdi gibi geliyor bana - belki de yine de sevmezlerdi, ne bileyim. 

Ben kendim için yazmak dışında 2 müşterim için düzenli olarak makale yazarlığı da yapıyorum, biri için aynı zamanda içerik editörlüğü de; böyle bir iş bulmamda okuma alışkanlığımın baya bir katkısı olduğunu düşünüyorum. Memleket ortalamasının üstünde okuyan biri olarak kelime hazinem fena durumda değil, hem böylece çeşit çeşit cümle kurma, yazı düzenleme, konu aktarma biçimleri görmüş oluyorsun ve bu sendeki yazma yeteneği ile birleşince ortaya istenen özelliklere sahip, düzgün yazılar çıkarabiliyorsun işte. Gerçi, internet ortamında gördüğüm bazı yazılara bakınca yazma yeteneğinin çok da gerekli olmadığını düşündüğüm oluyor, zira gerçekten kötü yazılar var ve onlar da sıralamaya girmiş pekala işte. Öte yandan, benim müşterilerim öyle yazılar istemiyorlar, o şekilde yazsam bana iş vermezlerdi - demek ki o da işe yaramış aslında. 


1 yorum: