3 Eylül 2017 Pazar

Fenomen Hesaplara Geri Takip Yapmama Eğilimi

Bende artık düzenli bir davranış haline geldi, yemişim nezaketini, hiç gereği yok, nasılsa yüzde 99 takibi bırakacak. Fenomen hesap havası için öyle gerekiyor çünkü; onun mesela on binlerce organik veya satın alınmış takipçisi olacak ama kendisi 100 kişiyi takip edecek. Bir ara bir webmaster sitesinde bir fenomen Twitter sayfası reklamı görmüştüm, arkadaş ne yaptığını da aşaa yukarı açıklıyordu. Birçok hesabı takip ediyor, onların çoğu da karşılık veriyor, sonra birdenbire takip ettiklerinin büyük kısmını takip etmeyi bırakıyor ve ortaya çıkan sayfayı da fenomen sayfa olaraktan satıyor; böyle bir şey. Başka türlü şekilleri de vardır. Böyle sayfaların epeyce bir kısmı takipçi satın alma yoluna gidiyorlar anladığım kadarıyla. Bunun beğeni satın alma falan gibi türleri de var. Dün böyle satışlar yapan bir web sitesine göz attım biraz, metinler komik geldi, sayfanızın organik bir görünümü olur falan diyor. Hakkaten organik olmasını beklemeyin gibi olmuş ki zaten de beklememek lazım. Bana da Facebook'dan birkaç teklif geldiği olmuştu, şu kadar para verin şu kadar bin takipçi ekleyelim sayfanıza. O eklediklerinin organik takipçi, beğenilerin gerçek beğeni olduğuna zerre kadar inanmadığımdan, bir an bile düşünmeden reddettim. 500 takipçim olsun, 1000 takipçim olsun, organik olsun; benim tercihim bu. 

Konumuza dönelim; Instagram sayfamda giderek daha çok gözüme batmaya başladı bu takibi bırakma huyu olan hesaplar. Fenomen olmayan sayfalar da yapıyor bunu ama fenomenlerin yapması daha büyük ihtimal olduğundan ben de onlara geri takip yapmamaya karar verdim. Normalde, baktım takip ediyor, sayfasına bakarım, bana ters gelen bir şeyler yoksa ben de takip ederim ve takibi de durduk yerde bırakmam. Ancak işte, o sayfada hoşuma gitmeyen bir şey görücem, öyle. Ama bu arkadaşların büyük kısmı zaten daha takip ederken bir gün bırakmak düşüncesiyle ediyorlar, öyle düşünmeye başladım. O halde onları takip etmeye de hiç gerek yok.

Twitter ve Instagram'dan takibi bırakanlar için Who Unfollowed Me ve Twitly sitelerine giriyorum arada bir ve takibi bırakanlara aynı şekilde karşılık veriyorum. Hiç de üşenmiyorum, zor bir şey değil zaten ve böyle davranan hesaplara karşılık vermiş olmak hoşuma gidiyor. 

Benim merak ettiğim bu olayın neden havalı bulunduğu, artık o kadar yaygınlaştı ki pek bir havası kalmadı gibi geliyor. Bana gelen birkaç teklifte mesela, bilmem şu kadar bin takipçi için ödemem gereken paralar ödeyebileceğim miktarlardı, istesem takipçi satın alırdım ama cidden istemedim. Tutarlar büyük değil, bir sürü insan ödeyebilir onları. Bütçene göre, 1000 takipçi de yaparsın, 10.000 veya 100.000 takipçi de. Ama...fake takipçilerin sayfalarımı fenomen gibi göstermek dışında bana bir faydası olmayacak, web sitelerime trafik sağlamak istiyorum mesela, onu sağlamayacak; eh, bu durumda da hiç lazım değil. Satın alınmış takipçilerin bir web sayfasına faydaları olacağını hiç sanmıyorum. Sayfayı havalı göstermek dışında yani. Bende hayranlık da uyandırmıyor öyle sayfaların takipçi sayısı, çünkü işte, satın alınmış olma ihtimali var. 

Elbette şu veya bu sebeple çok sayıda organik takipçi edinmiş olan sayfalar da var. Popüler bir kişi olursun, iletilerin çok ilgi çeker, falan filan. Kimliği, konumu, iletilerinin cazibesi, emeği yüzünden popüler olanlar konu dışı. Ama bu fenomen numaraları bana çok itici geliyor.

1 yorum:

  1. 😂😂😂 duygularima tercüman oldun. Dogrusu ben de sadece o tarz kisiler bizi aptal yerine koymaya calistigindan app kullanip ben de takibi birakiyorum.

    YanıtlaSil