8 Eylül 2017 Cuma

Evden Makale Yazarlığı


İnternetten para kazanma yollarından biri. Çeşitli şekillerde yapılabilir. Örneğin kendinize bir web sayfası açar oraya yazarsınız veya özgün makale yazarı arayan kişiler blup onların siteleri için yazarsınız ya da ikisini birden yaparsınız ki ben öyle yapıyorum. Blog yazarak para kazanmak gibi bir amacınız varsa sayfanızı insanların ilgisini çekecek içeriklerle doldurmalı ve ziyaretçi sayısının giderek artmasını sağlamalısınız.




















Bu şekilde kazanç sağlamak için ya bir Google Adsense hesabı almanız veya başka kaynaklar, sayfanızda reklamlar, tanıtım yazıları falan yayınlamak isteyecek kişiler bulmanız gerekir. Web sayfanızı popüler hale getirmek, Adsense onayı alabilmek için epeyce uğraşmanız gerekebilir. Güvenilir müşteriler bulup onlar için yazmak daha zahmetsizdir; siz onların siteleri için yazılar yazarsınız, onlar da size yazıların parasını öderler.

Evden makale yazarlığı yapabilmek için sahip olmanız temel nitelikler şunlardır:

*Yazma yeteneği ve yazmayı sevmek
*Araştırma yapmayı sevmek
*Belli başlı dilbilgisi kurallarını bilmek

Seo uyumlu makale ve tanıtım yazısı gibi yazı türlerinin ne olduğunu da araştırıp öğrenmelisiniz bu arada. Özgün içerik üretmenin yollarını da. Bu tip içerikler üreten biri olarak bu konuda biraz bilgi vereyim: Belli bir konuda araştırma yapacaksınız, içinize sinen birkaç kaynak bulacaksınız ve seçtiğiniz kaynaklardaki bilgileri kendi tarzınızda, kendi üslubunuzla yeniden yazarak aynı konuda, başka bir yerde aynısı olmayan bir yazı oluşturacaksınız.

Bunu bir müşteriniz için yazarken onun taleplerini de dikkate alacaksınız tabii. Örneğin yazının en az şu kadar kelime olmasını ister, belli bir kelime veya kelime grubunun içinde şu kadar kere geçmesini ister, falan filan.

Evden makale yazarlığı ne çok zor, ne de bazı kişilerin iddia ettiği kadar kolay bir iştir. Ben çocukluğumdan beri okumayı da, yazmayı da seven biriyim mesela ve konunun beni aşmaması - sıkmaması kaydıyla, birçok konuyu çeşitli kaynaklardan araştırarak ve bazen kendi bilgilerimi de katarak rahatlıkla yazabiliyorum. Temel noktalama işaretlerini doğru kullanabiliyor, akıcı bir şekilde yazabiliyorum. Ne gibi sorunlar yaşıyorum bu işi yaparken peki?



*Bazen sıkılıyorum ve hatta içime fenalık geliyor. (Bu zorunlu bir sonuç değil. Benim Binkelam isimli bir web sitem ve bir sürü blog sayfam var, 2 tane de devamlı müşterim var, hepimize yazıyorum. Müşterilerim beni çok bunaltmasalar bile onlar için belli bir düzenle yazmam gerekiyor. Müşterilerimden biri için içerik editörlüğü de yapıyorum. Makalelerimi Word belgesine yazıp yollamıyorum yani, web sayfalarına girip birer görselle beraber sitelerine ekliyorum.

Bunların dışında Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Tumblr, Instagram, Linkedin sayfalarımda iyi kötü aktif olmaya çalışıyorum. Bu şekilde çalışan birinin arada bir daralması normaldir. Neyse ki birkaç günlük veya 1 haftalık bir mola bu durumu düzeltiyor.

Yazı yazmayı sevmek bu noktada önemli. Sevdiğiniz iş sizi bazen yorsa, hatta bunaltsa da onu yine seversiniz çünkü. Ve bir dinlenme sürecinden sonra yine zevkle ve layıkıyla yapmaya devam edersiniz.

Devamlı Makale Müşterileri Bulmak İçin Neler Yapmalısınız?

Webmaster sitelerinde müşteri arayabilir, hazır makalelerinizi satışa sunabilir veya özgün makale yazarı arayanların ilanlarına başvurabilirsiniz.Google'a makale yazarı aranıyor vb. şeyler yazdığınız zaman da baya bir şeyler çıkıyor karşınıza.

Fakat işte, siz karşınızdakine nasıl güveneceksiniz, o size nasıl güvenecek? Webmaster sitelerinde üyelerinin profillerinin yanında ticaret puanları da yazıyor, yani o site üzerinden tanıştıkları kişilerle yaptıkları çeşitli işler üzerinden aldıkları puanlar. Bu insana fikir veriyor tabii ama yüksek puanı olan biri bile sizi bir şekilde kazıklayabilir - ama bu ihtimal, hakkında hiç fikir sahibi olmadığınız birine kıyasla düşüktür.

Bu süreç benim için şöyle gerçekleşti:


 Kişilerden, firmalardan makale siparişleri toplayan ve bu siparişleri anlaştığı yazarlara dağıtan bir firma buldum. Ama nasıl bulduğumu hatırlamıyorum. Bir süre bu firma için epeyce yazı yazdım. 100 kelime için 50 kuruş alıyordum. Yaklaşık 6 yıl önceydi bu, makale yazarlığına yeni başlamıştım ve başka seçeneklerden haberim yoktu henüz.

İnsanlara yazdırdığı yazıları alıcıya kendisi için de bir ücret ekleyerek satan bir firmaydı, şimdi de var bunlardan. Bu başlangıç bana çok şey öğretti, bu yüzden ucuza yazdım, pişmanım gibi bir durumum yok. Orada çalışan 2 kişi, baktılar bende bu iş için bir potansiyel var, temel kuralları sabırla öğrettiler bana.

Sonra neler oldu? R10 webmaster sitesine üye olmayı çok istiyordum ama bunun için davetiye lazımdı. Bir şekilde bana davetiye gönderecek birini buldum, belki de yazı yazdığım biriydi, hatırlamıyorum. Oradaki makale siparişlerine başvurmaya başladım.

Benim ticaret puanım başlangıçta sıfır idi tabii, başvurduğum kişilerin puanlarının yüksek olmasına dikkat ediyordum. Önce yazı, sonra ödeme şeklinde çalışmaya başladım. Onlar bana yazdığım yazı için olumlu puan verdiler, ben onlara ödememi yaptıkları için artı puan verdim.

Böyle böyle ticaret puanım 50'yi geçti. Daha da fazla olabilirdi aslında. Fakat 2 devamlı müşterimle kendi web sayfalarıma bile güç bela yetiştiğimden, hatta bazen yetişemediğimden dolayı, epeyce zamandır yeni müşteri aramıyorum. Çok nadir olarak, çevre olsun, bir alternatif daha bulunsun diye.

Özgün Makale Yazarak Ne Kadar Para Kazanılır?

Bu, bu işe ayırdığınız zamana ve aldığınız ücrete göre değişir. R10'da gördüğüm kadarıyla 100 kelimesi 1 liraya makale yazan epeyce insan var. İşi layıkıyla yapan biri için yetersiz bir ücret bu, ben 2 müşterime de daha yüksek fiyata yazıyorum. Ama daha düşük fiyatla yazdığım zamanlar oldu. Hem ben kendimi gösterdim, bu işi iyi bir şekilde yapabileceğimi; hem de karşıma ucuz makale değil kaliteli makale arayan ve verdiğim emeği takdir eden birkaç kişi çıktı, böylece zamanla ücretimi yükseltebildim. Aynı şeyi siz de yapabilirsiniz tabii.

Şu anda 100 kelime için 1 lira aldığınızı varsayalım, ayda 30 tane 500 kelimelik yazı size 150 TL kazandırır. Daha fazla yazarsanız kazancınız da ona göre artar. Bu daha çok ek gelir için yapılacak bir iştir piyasa yazarları için.

Aylık geçiminizi bu şekilde sağlamak için, diyelim ki yazdığınız her 100 kelimeye 1 lira alarak ayda 2.500 lira kazanmak için, her gün düzenli olarak yazdığınızı düşünelim; günde 16 tane 500 kelimelik makale yazmanız gerekir ki bu normal şartlarda mümkün değil. Yoruluyor insan, sıkılıyor, gözleri ağrıyor, sırtı ağrıyor, algısı yavaşlıyor vesaire. Sonra, hayatta başka hiçbir şey mi yapmayacaksınız?

Sonuç itibarıyla, evden makale yazarlığı, yazı yazmayı seven ve bu konuda yetenekli olan, bu işe ayıracak zamanı olan ve ek gelir isteyen kişiler için fena bir iş alternatifi değildir. İşin gerektirdiği vasıflara sahip olmak kaydıyla; emekli biri iseniz sizin için gayet uygun bir uğraş olabilir mesela. Veya bedensel bir engeliniz vardır ama bunu yapmanıza engel olacak bir durum değildir o.

Öğrenci iseniz tatillerde yazabilir veya günün 2 - 3 saatini yazı yazmaya ayırarak harçlığınızı arttırabilirsiniz. Ek iş arayan bir ev kadını iseniz sizin için de uygundur. Düzenli olarak çalışıyorsanız ama maaşınız yetmiyorsa biraz daha yorulmayı göze alarak faturalarınızı ödeyecek parayı kazanabilirsiniz. Vesaire...

2 yorum:

  1. Ben 3 blog fazla derken sen sabirla bu kadar blogu idare ediyorsun bravo dogrusu 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edemiyorum aslında, bazılarını çok seyrek güncelliyorum. Kaç tanesini kapatıp Bir Kız Bir Ana'ya dahil ettim. = )

      Sil