16 Ağustos 2017 Çarşamba

Etli Bulgur Pilavı İle Buz Gibi Cacık

Bence şahane bir ikilidir. İnsan saatlerce yazı yazıp, sosyal medya paylaşımları yapıp feleğini şaşırdıktan sonra oturup bu ikiliyi afiyetle yemek çok güzel oluyor. Yedim de söylüyorum, hatta pilavdan bugün de yiycem.



















Etli Bulgur Pilavını Nasıl Yaptım?


Aslında domatesli, biberli, patlıcanlı ve etli halini seviyorum bulgur pilavının ama evde sadece domates vardır. Bu yüzden pilav da domatesli - etli oldu.

Bir miktar dana kuşbaşını 1 - 2 gün önce haşlamıştım, dolapta duruyordu.

Tencereye biraz tereyağı, biraz sıvıyağ koydum. Arpacık soğanları vardı küçük küçük, onlardan 2 tane dilimleyip yağa ekledim. Biraz sonra 2 de domates attım, kabukları soyulmuş ve dilimlenmiş olarak. Ondan da sonra 2 domatesten çıkardığım rendeyi ekledim.

Bu karışım biraz pişince 1 su bardağına yakın bulgur pilavı koydum tencereye. Birkaç dakika malzemelerin hepsini nazikçe karıştırdım, sonra da 1 su bardağı sıcak su ekledim. Suyun tükenmesine yakın baktım bulgurlar sert, biraz daha sıcak su koydum. Tuz da koydum tabii. O sırada küçük küçük doğradığım haşlanmış etleri de attım.

Az sonra, su neredeyse bittiğinde, bulgurlar da pişmişti. Ocağı kapatıp tencereyle kapağının arasına kağıt havlu döşedim. Biraz bekledim ve yemeğim hazırdı, canım yemeğim, nasıl da acıkmışım, yerim ben seni.

Cacığı Nasıl Yaptım?

2 tane salatalığı rendeledim. Bir tabağa koyup az miktarda yoğurtla karıştıdım. Çok soğuk olmasını istediğim için 2 - 3 parça da buz attım. Biraz da tuz ekledim. Buzdolabında azıcık beklettim. Böylece canım cacığım da pilavla beraber tüketilmek üzere hazır hale geldi.

İtinayla hazırladığım etli bulgur pilavı - cacık ikilisini bir arada görünce çok mutlu oldum. Yerken daha da mutlu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder